Center for Politik, Personale og IT
Center for Politik, Personale og IT er sekretariat og rådgiver for Hørsholm Kommunes borgmester, kommunalbestyrelsen, direktionen samt kommunens øvrige centre.
- Centerchef: Julie Appelt Honoré
- E-mail: juah@horsholm.dk
- Direkte telefon: 61 66 99 27
Center for Politik, Personale og IT består af følgende teams:
Team Sekretariat
- Sekretariat for borgmester, kommunalbestyrelsen og direktionen
- Udarbejdelse af dagsorden og protokol til politiske møder
- Sekretariat for huslejenævnet.
Team Kommunikation
- Strategisk kommunikationsrådgivning for borgmester, direktion og centre
- Kommunikationspolitik
- Kommunikationsindsatser
- Sociale medier
- Borgersamarbejde
- Pressehåndtering
- Brandingstrategi.
Team Jura
- Juridisk rådgivning for borgmester, kommunalbestyrelse, direktion samt rådhusets øvrige centre
- Køb og salg af kommunens ejendomme samt udarbejdelse af lejekontrakter
- Protokolfører ved Økonomiudvalget og Kommunalbestyrelsens møder.
Løn og personale
- Ansættelse og afskedigelse af personale.
- Lønadministration og personalejura
- Konsulentbistand i forhold til lønbudget og ansættelsesretlige spørgsmål.
- HR, eksempelvis lederevaluering, medarbejderudvikling og samarbejdsprocesser.
- Arbejdsmiljø.
Team Tværgående Udvikling
- Program- og projektledelse
- Procesledelse og facilitering
- Strategiarbejde
- Procesoptimering
- Involvering og samskabelse.
- Ledersparring
- Innovation
- Koordinering
- Analyser.
Team Digitalisering
- Udarbejdelse af strategier og handleplaner for digitaliseringsindsatsen samt styring og implementering af de fælleskommunale digitaliseringsinitiativer.
- Implementering af digitale selvbetjeningsløsninger til borgerne og digitalisering af interne arbejdsgange og ESDH.
- Servicering og digital modning af organisationens it-brugere.
Team IT
- Risikovurdering og sikkerhedskoordinering.
- Service Management og porteføljestyring.
- Program og projektstyring it projekter.
- ESDH / og IT –arkivering.
- It budget og kontraktstyring.
- Administration og controlling af softwarelicenser.
- Administration, vedligeholdelse og datasikkerhed på kommunens netværk.
- Indkøb og administration af fastnet telefoner.
- Doc2 mail og sikkerpost administration.
- IT support – helpdesk og onsite.
- Hardware og brugeradministration.
- Change Management (håndtering af systemændringer).
- 2 Level support til skolerne.
- Rådgivning og vejledning i indkøb af produkter som software og hardware.
- Indkøb og administration af printere.
- Systemovervågning, server administration og back up af data.
- Applikationsforvaltning.