Rådhuset rykker sammen
Ny indretning skaber mere fleksibel og aktivitetsbaseret brug af rådhuset.
Flyttekasserne er fundet frem og i sommerferien bliver rådhuset pakket ned og gjort klar til den nye indretning, som tages i brug i slutningen af august.
Antallet af arbejdspladser bliver tilpasset, så det passer til den nye indretning, hvor rådhusets medarbejdere arbejder fleksibelt og aktivitetsbaseret. Medarbejdernes arbejdsdag planlægges ud fra opgaver og aktiviteter og det betyder, at man enten arbejder i fleksrum, stillerum, ved en skrivebordsplads i fælleskontor, borgernært eller hjemmefra. I forlængelse af den nye indretning frigives der plads, så en mindre del af lejemålet på Slotsmarken opsiges.
Projektleder Amalie Wallin Elkjær fra HR har været tovholder på projektet:
”Projektet har været i gang siden årsskiftet og nu glæder vi os til at vi snart er i mål. Tanken er, at vi skal udnytte rådhusets kvadratmeter mere hensigtsmæssigt i forhold til den måde, vi løser vores opgaver på. I den nye indretning bliver der rigtig gode muligheder for at samarbejde og sparre med hinanden om sagerne samtidig med, at medarbejderne får bedre mulighed for fordybelse og effektiv sagsbehandling på rådhuset og hjemme”, siger Amalie Wallin Elkjær.
Projektet er organiseret med en styregruppe ledet af direktør Marie Guldborg samt en projektgruppe med medarbejdere på tværs af organisationen. Projektet sker i samarbejde med samarbejdsudvalgene.
Centerchef Julie Appelt Honoré er en del af styregruppen:
”Vi har et ønske om at udvikle rådhuset mod at være en attraktiv og fleksibel arbejdsplads, som kan fastholde og tiltrække dygtige og kompetente medarbejdere, som vi har brug for. Den interne omrokering på rådhuset vil ikke påvirke sagsbehandling i centrene, og borgerne kan forvente samme service både under flytningen og efterfølgende”, fortæller Julie Appelt Honoré.
Fakta:
Hørsholm Rådhus er beliggende på Slotsmarken 13-15. I 2024 gennemføres en intern omrokering på rådhuset, hvor der etableres en ny indretning med fokus på fleksibilitet og aktivitetsbaseret opgaveløsning. Samtidig frigives areal til anden brug, hvorved rådhusets huslejeudgifter reduceres. Selve omrokeringen sker i weekenden i uge 34. Sagsbehandling og borgerrettet service påvirkes ikke, dog vil enkelte af kommunens hovedtelefonnumre bl.a. 48 49 00 00 være lukket mandag den 26. august, så medarbejderne kan pakke flyttekasserne ud.