Ansæt en person med social frikort
Find information om, hvordan man som virksomhed skal forholde sig, når man har ansat en borger med et socialt frikort.
Læs mere om socialt frikort
Virksomheder skal være opmærksomme på, at løn, der udbetales til mennesker med et socialt frikort, ikke skal indberettes til eIndkomst.
Lønnen meldes ind via en enkel IT-løsning på socialtfrikort.dk.
Følgende skal registreres i IT-løsningen:
- ansættelsesperiode
- udbetalt beløb
- kontaktperson i virksomheden
Har I opgaver i din virksomhed, der ikke bliver løst i det daglige? Eller er der faglærte medarbejdere i din virksomhed, som bruger tid på at løse ufaglærte opgaver? Så er det måske relevant for jer at ansætte en med et socialt frikort.
I kan få hjælp til at løfte en enkelstående arbejdsopgave, eller I kan lave en aftale om et fast antal ordinære timer om ugen afhængigt af mulighederne og behovet i din virksomhed.
Job kan fx være:
- serviceopgaver for de øvrige medarbejdere
- pakke- og lagerarbejde
- kundebetjening
- rengøring og oprydning – inde og ude
- kørselsopgaver
- små håndværksopgaver
- kantinearbejde
- andre opgaver, I har brug for at få løst.